2019. július 14., vasárnap

Arthdal Krónikák, kibeszélő poszt!


Kicsit késve, de megjöttem az én élménybeszámolómmal. Előre szólok, ahogy a fenti gif is mutatja, spoilerezni fogok mindent, úgyhogy aki még nem látta az eddigi 12 részt, az ne is olvassa, amit írni fogok. Akit nem zavar, ha tudja előre mi lesz, az tartson velem. És a többiek is 😊

SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!






Kezdjük akkor az első két résszel, amelyben nagyjából megismertük a szereplőinket. Tagon számomra rejtély. Nem tudtam hova tenni őt az elején, leginkább hidegvérű gyilkosnak tűnt. Majd magához vette az Igutu kisbabát (Sayat) és ezzel egy nagy kérdőjelet hagyott bennem. Nem igazán kedveltem őt meg, annak ellenére sem, hogy szánalmas sors jutott neki. Haragszom rá, mert miatta majdnem kihaltak a Neanthaliak, holott az anyja neanthali volt, mivel ugyebár ő Igutu. Szóval a mai napig nem tudom hova tenni őt. A végére majd kiderül, mi is lesz az ő szerepe.

Taealha...na ő, még érdekes számomra. Sajnálom, amiért az apja arra kényszerítette, hogy kislány kora óta kémkedjen neki, és mindenre felhasználta őt. Az is látszik, hogy mennyire szereti Tagont. De ő is tett olyat, amiért kevéssé kedveltem. (Saenare megölése és ahogy Sayaval beszél). Még nem tudom, hogy kedvelem-e vagy sem.

Eunseom hatalmas változáson esett át. A "faluból" átkerült a "nagyvárosba" azt sem tudta, mi-micsoda, de állta a sarat. Megpróbált mindent, hogy megmentse Tanyat és a népét, de ebbe majdnem belehalt és végül rabszolgaként egy bányába került. Az utolsó részben láthattuk, hogy VÉGRE összeszedte magát és a sarkára állt...ennek nagyon örültem, hiszen már 3 rész óta ezen eszem magam, hogy csináljon már valamit. Nagyon kedvelem Eunseomot, ő a kedvencem, és bár Sayat is kedvelem, de neki van egy olyan sötét oldala, amelyik nem tetszik. És szerintem pont emiatt a sötét oldala miatt nem fogja végül Tanya őt választani. De majd meglátjuk.😉

Tanya a másik főhősünk, akit imádok. Kedves, szeleburdi, de ártatlan volt az elején, de alkalmazkodik a körülményekhez. Az utolsó részben amikor táncolt, tiszta libabőr voltam tőle. Nagyon jól játszik a szinésznő. A Descendant of the sunban is kedveltem, és ez itt mit sem változott.

Rengeteg kérdésem van a sorozatkészítők felé, és remélem mindre kapok választ a sorozat végéig.
Először is, a három főhősünk, Eunseom, Tanya és Saya...ők a három mennyei tárgy, amelyek "elpusztítják" a világot. Bár szerintem ez az elpusztítás inkább azt jelenti, hogy megváltoztatják azt.

Aki pedig meg akarja őket állítani, az lesz Tagon, amennyiben hihetünk Asa Sakannak, aki Mubaeknek mondta ezt el.

KÉRDÉSEK A SOROZATTAL KAPCSOLATBAN:

Aramun Haesulla. Azt mondják, Aramun Haesseulla két hanggal tér vissza (Eunseom és Saya). Mivel van a Fehér Orom Hegység Szíve nevezetű csoport, akik hiszik, hogy Aramun Haesseulla Igutu volt. Ezért gondolom úgy, hogy Eunseom és Saya lesznek Aramun Haesseulla. De akkor itt az újabb kérdés, ami felmerült bennem. Ugyebár Asa Sin, az Anya elmenekült Risannal, az apával és megalapították Iarkban a Wahan törzset. Ez eddig oké. Asa Sin Aramunt küldte el követeként, aki megalapította az Egységet. De ki volt Aramun. Kije volt ő Asa Sinnek? A fia? Egy jó barátja? Valaki, akivel ugyanabban hittek, hogy változást kell hozniuk? Ha a fia volt, akkor ki az apja? Risan? Akkor ha Aramun Igutu volt, és Risan az apja, akkor Risan Neanthal volt? Ha nem ő az apja, akkor melyik Neanthal volt az?
És itt merül fel megint egy kérdés. Ha Tagon Igutu, akkor ki volt az anyja? Hogyan volt képes megölni az anyját? Milyen oka volt rá?

Bennetek milyen kérdések fogalmazódtak meg a sorozattal kapcsolatban? Milyen elméleteitek vannak? Szívesen olvasnám őket, jó lenne beszélgetni róla😀
Kommentben írjatok, és osszuk meg az elméleteinket. Elnézést, hogy ennyire ide-oda ugráltak a gondolataim, de túl sok dolgot akarok tudni, és ezek mind a fejemben kavarognak.


"A kard, ami széthasítja a világot...

...a harang, ami felrázza a világot...







...és a tükör, ami megvilágosítja a világot!"

2 megjegyzés:

  1. Szia HaNeul! Nagyon vártam, a posztot. Szóval Tagon, Taealha, Saya már egy "civilizált" társadalomban nőttek fel, ezért van gonosz oldaluk is. Végtelenül becsvágyók, játszmáznak, azzal is akit szeretnek. Pontosan olyanok, mint a mai modern világban, az emberek (Neanthalok) élete semmit nem számít nekik. Tagon betegesen fél a lelepleződéstől, szégyelli, hogy igutu, többek között ezért tudta az anyját és az egész népét kiírtani.
    A Wahanok, Tanya, Eunseom, a természet gyermekei, romlatlanok, ezért lehet őket kihasználni, mert nem ismerik a gonoszságot. Na most majd megtanulják,de ők nem fognak elromlani. Tanya Eunseomot szereti és sosem fogja Sayat választani, bár emiatt szerintem lesz a két testvér között harc. A baljóslatú jövendölés szerintem is a régi világ elpusztulását fogja jelenteni, a Wahanok fele már most sem él, de Tanya fel fogja emelni a maradék törzsét, talán Asa Ron helyébe és elhozza Arthdalba a tisztulást. Ez az Asa Shin, meg Aramun Haesulla vonal nekem sem tiszta, de egyenlőre a sorozat szereplőinek sem, úgyhogy reménykedjünk ez is kitisztul majd.
    A szereplőkről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, Song Jung Kit imádom, nagyon jó színész, brillirozik a kettős szerepben (és annyira szép hosszú hajjal), Kim Ji Won szerintem a Descendant óta rengeteget fejlődött, simán viszi a hátán a sorazatot és édesek Jung Kival együtt. De én imádom Jang Dong Gunt is, jó pár sorozatban láttam már. Akit eddig nem ismertem a Taealhat játszó színésznő, Kim Ok Bin, ő is remekül hozza a figurát, gyönyörű ruhákba öltöztetik karcsú alakját, élvezet nézni. Hú mennyit írtam. Ági vagyok

    VálaszTörlés
  2. Kedves HaNeul és a többi érdeklődő filmnéző! Nagyon várós volt számomra ez a sorozat. Leszögezem: tetszik és várom a folytatást, a végkifejletet, de sajnos csalódtam. Az hittem, hogy ez a sztori - már csak a története, a misztikuma miatt is - képi világában sokkal, de sokkal nagyszabásúbb, látványosabb lesz. Értenek ehhez a koreaiak, de azért látszik, hogy kispórolták belőle a pénzt, pedig a sztori és az egyébként jól teljesítő szereplők megérdemelték volna. No, mindegy, ez már ilyenre sikeredett. Ebből a szempontól átlagosra. A történetvezetés, néhol nem igazán követhető, ezért van a sok kérdőjel. Ki kicsoda is valójában, kinek ki az őse, leszármazottja stb? Persze ezekre még fény derülhet. Én a magam részéről sajnálom, hogy Eunseum szerepe háttérbe szorult, bár a Saya vonal izgalmasabb, azért vele kapcsolatban is sok a talány, mint hogy Tagon esetében. Song Jung Kit én is nagyon kedvelem, már vártam, hogy a katonaság után - egy válás közepette - mivel tér vissza. Várhatóan nem ez lesz a legnagyobb sorozat-sikere, pedig lehetett volna, de ez nem rajta múlott.
    Ismét megköszönve a fordításba vetett munkát, további kellemes időtöltést kívánok a blog iránt érdeklődőknek. Üdvözlettel, Norisz

    VálaszTörlés